Glückwünsche an die Königin

Published by Rajah Scheepers on

Die Glückwünsche an die Königin:

Deres højtærede Majestæt!

Som Sognepræst i Sankt Petri-kirken vil jeg gerne lykønske Dem med Deres 80-års fødselsdag. Det er en stor ære og glæde for os at være et kongeligt fundament igennem ikke mindre end 445 år. Vi er yderst taknemmelige for vores gode forhold til den kongelige familie. Og vi er meget glade for at have en dronning, som er knyttet til den kristne tro. Samtidig vil jeg også takke Dem for al den støtte, vi får igennem vores kongelige patron og som vi er meget glade for.

Vi er glade for at imødekomme Deres fødselsdagsønsker og har givet den buket, der var beregnet til Dem, til en kvinde fra vores menighed. Marias mand bor på et plejehjem, og derfor kan hun ikke længere besøge ham som før Corona-krisen. Han lider af demens og kan hverken forstå eller finde sig til rette i situationen. Nu kom han på hospitalet i går, fordi hans tilstand er forværret.

Maria var meget glad for buketten. Hendes tanker herom kan udtrykkes med den tyske teolog Dietrich Bonhoeffers ord: ”Jeg tror, ​​at Gud kan og vil gøre godt ud af alt, også det dårlige. Til dette har han brug for mennesker, der kan gøre deres bedste. Jeg tror, ​​at Gud vil give os så meget modstand, som vi har brug for i enhver nødsituation, men han giver det ikke på forhånd, så vi ikke stoler på os selv, men på ham alene. I en sådan tro vil al frygt for fremtiden overvindes.”

Kære Majestæt, vi i Sankt Petri ønsker Dem meget styrke til Deres vigtige embed og Guds velsignelse for Deres nye leveår. Med taknemmelighed tænker jeg personligt tilbage til min audiens hos Dem sammen med vores kongelige patron Kjeld Hillingsø i anledning af min udnævnelse i februar 2020. De er en beundringsværdig person.

Gud velsigne Dem!

Sognepræst i Sankt Petri-kirken Dr. Rajah Scheepers